Poznaj 5 ras psów z reklam – ciekawostki

Wizerunki psów pojawiają się w reklamach dosyć często, ich odbiorcom nie zawsze udaje się jednak zidentyfikować występujące w nich rasy – przedstawiamy zestawienie 5 ras psów, które możecie kojarzyć z kampanii reklamowych.

Dulux – pies

Pies z reklamy Dulux to jedna z najbardziej charakterystycznych postaci z reklam – na dźwięk hasła “reklamy farby Dulux” z pewnością wielu osobom jako pierwszy przychodzi do głowy właśnie widok tego majestatycznego czworonoga, pokrytego gęstą, długą i puszystą sierścią o biało – szarym umaszczeniu, spod której ledwie widać jego oczy.

W reklamach Dulux pies, który został wybrany na ambasadora (miało to miejsce jeszcze już prawie 60 lat temu, bo w 1963 roku), to rasa bobtail, czyli owczarek staroangielski. Powstała ona prawdopodobnie na początku XIX wieku na terenach południowo-zachodniej Anglii, gdzie powierzono jej zadanie zaganiania bydła i owiec. Poza wyglądem bardzo charakterystyczny jest też sposób poruszania się owczarków staroangielskich – na reklamach Dulux pies biegnie kłusem lub toczącym stępem i jest to typowe dla bobtaili. Owczarki staroangielskie są radosnymi, inteligentnymi i przyjaznymi towarzyszami o pogodnym nastawieniu do życia i świata. Uwielbiają się bawić, a ze względu na cierpliwość i łagodne usposobienie znakomicie nadają się do domów z dziećmi.

W postać psa z reklamy Dulux wcielają się oczywiście różne czworonogi, w zależności od kraju, w którym dana reklama jest produkowana. W Polsce rola ta przypadła w udziale bobtailowi o imieniu Zatopek (pieszczotliwie nazywanemu przez domowników Żabkiem). Jego następcą przez prawie dekadę był pies Stefan, a w dalszej kolejności aktorem został dla Duluxa pies będący… wnukiem Stefana. Najwyraźniej w świecie psiego aktorstwa również można dostać rolę “po znajomości”!

Tylko nie spacerek – reklama Voltaren

“Tylko nie spacerek” – reklama Voltaren już w pierwszych sekundach rysuje dość nietypową sytuację, w której mały pies z charakterystyczną chrypką w głosie nie jest bynajmniej skłonny udać się na spacerek ze swoją opiekunką. Pomimo lekkiego zdziwienia jej dobrą kondycją, nie ma innego wyboru niż dać ostatecznie wyprowadzić się na zewnątrz, chociaż najchętniej otrzymałby jakiś pyszny smakołyk – na samym początku wydaje mu się nawet, że opiekunka proponuje serdelek, a nie spacerek.

Reklama

Cała ta sytuacja nabiera ogromnego sensu, kiedy zna się rasę psa występującą w tej reklamie, a mianowicie mopsa. Są to typowi domatorzy, którzy co prawda doceniają codzienne spacery jako formę kontaktu ze światem zewnętrznym czy innymi psami, ale nie są raczej entuzjastycznie nastawieni do dłuższych wycieczek, tak jak ta, która zorganizowana została psiakowi przez opiekunkę w reklamie Voltaren.

Z jednej strony mopsy bardzo przywiązują się do człowieka i nie ma w nich nawet odrobiny agresji wobec niego, ale z drugiej – potrafią być naprawdę uparte, co również doskonale odzwierciedlone zostało w reklamie, gdzie mops zapiera się ze wszystkich sił, narzekając “Tylko nie spacerek”. Bardzo trafiony jest też żart językowy z “serdelkiem” – mopsy rzeczywiście potrafią być ogromnymi łasuchami i rolą opiekuna tej rasy jest dbanie o to, żeby pies nie zaczął za bardzo tyć. Jest to szczególnym wyzwaniem zważywszy na wygląd mopsa – wygląda on bowiem, jak gdyby przez cały czas błagalnie prosił o coś człowieka, przeżywając przy tym ogromne emocje. Bez wątpienia uroczy wygląd mopsa również był jednym z powodów wybrania go do roli w tej reklamie.

Pies z reklamy Velvet

W pojedynku na skojarzenia z papierem toaletowym marki Velvet prawdopodobnie konkurowałyby ze sobą dwa hasła: “miękki jak aksamit” i “słodki szczeniaczek”. O ile pierwsze skojarzenie może mieć charakter głównie dźwiękowo – muzyczny, to drugie oddziaływało będzie raczej na skojarzenia z wyglądem i dotykiem. Trzeba przyznać, że wykorzystanie tak bezsprzecznie chwytającego za serce widoku, jak mały pies, było ze strony marki Velvet zagraniem bardzo trafionym – nie tylko tworzy to w umysłach odbiorców ogólnie pozytywne konotacje z produktem, ale dodatkowo wzmacnia skojarzenie z miękkością i delikatnością. Trudno bowiem o wiele przyjemniejszych w dotyku obiektów niż sierść szczeniaka.

W tym konkretnym przypadku psim aktorem angażowanym do reklam jest na dodatek jedna z najpopularniejszych ras na świecie, czyli labrador retriever. Nic dziwnego – są to psy żywiołowe i entuzjastyczne, ale jednocześnie cierpliwe, dzięki czemu nadają się również do domów z dziećmi. Ze względu na wrodzoną łagodność wykorzystywane są także m.in. w dogoterapii oraz jako psy towarzyszące osób z niepełnosprawnościami. Połączenie skojarzenia z miękkością szczenięcej sierści i łagodnością rasy labrador retriever z pewnością było więc dla marki Velvet strzałem w dziesiątkę.

Pies z reklamy Chappi

Psa z reklamy Chappi nikomu raczej przedstawiać nie trzeba – nie tylko jest on bowiem gwiazdą kampanii marketingowych marki, ale przede wszystkim wizerunek wesołego psiaka z wysoko uniesionymi do góry uszami kojarzy się bezpośrednio z opakowaniami karmy, na których został umieszczony tuż nad samą nazwą. Nie bez powodu wybrane zresztą zostało akurat takie ujęcie – chodzi o skojarzenie z hasłem reklamowym marki, które brzmi “aż się uszy trzęsą.

Nic więc dziwnego, że na psiego ambasadora marki wybrana została pochodząca z Francji rasa Basset Griffon Vendeen – cechą charakterystyczną bassetów gryfońskich są właśnie ich giętkie, cienki i wąskie uszy, sprawiające wrażenie “powiewających”, kiedy zwierzak biega. Jest to rasa myśliwska, ale doskonale sprawdza się jako typowy pies towarzyszący – są to zwierzęta przyjacielskie, energiczne i ciekawe świata.

Reklama

Pies z reklamy Garnier

Zestawienie 5 ras psów z reklam zamykamy kolejnym po papierze toaletowym Velvet kreatywnym wykorzystaniem skojarzeń z zewnętrznym wyglądem czworonoga. Pies z reklamy Garnier miał za zadanie pokazać siłę działania nowego kremu przeciwzmarszczkowego z linii Lift Expert, pokazując jak poważne zmarszczki jest w stanie usunąć nowy preparat. W celu uzyskania naprawdę spektakularnego efektu odpowiadający za strategię marki specjaliści z Publicis Poland i Zenith-Optimedia Group postanowili wykorzystać zupełnie inny rodzaj modela niż tradycyjnie zatrudniany do tego rodzaju spotów. W wyniku procesu kreatywnego w agencji zrodził się pomysł na zaangażowanie do reklamy… psa rasy shar pei.

Bez wątpienia to właśnie zmarszczki są najbardziej charakterystyczną cechą, po której najłatwiej jest rozpoznać shar peia – luźna skóra  tworzy u tej rasy liczne zmarszczki na dosyć dużej w porównaniu do reszty ciała głowie. Shar pei jest psem wrażliwym i mocno przywiązującym się do rodziny, ale jednocześnie ma mocną osobowość i wykazuje się brakiem zaufania w stosunku do obcych. W pewien sposób przewrotny jest też fakt, że pofałdowana skóra psów rasy shar pei rzeczywiście wymaga specjalnej pielęgnacji, ponieważ jest narażona na częstsze infekcje, w tym także atopowe zapalenie skóry. Pomysł stosowania specjalnego kremu do pielęgnacji zmarszczek shar pei nie jest więc aż tak odległy od rzeczywistości, jak mogłoby się początkowo wydawać…

Zapisz się na newsletter!

Autor: Anna Iżyńska

Reklama

Podobne artykuły

Reklama

Czytaj dalej

Dodaj komentarz

Reklama